PSG zakończyła prace nad przywracaniem dostaw gazu po powodzi
„Pracownicy Polskiej Spółki Gazownictwa 7 listopada zakończyli prace mające na celu przywrócenie dostępu do gazu wszystkim odbiorcom, zarówno w województwie opolskim, jak i dolnośląskim. Łącznie kataklizm pozbawił gazu ponad 8,7 tys. klientów z 15 miejscowości. Już dziś można ocenić, że ostatnia powódź spowodowała większe zniszczenia w infrastrukturze gazowej w porównaniu do wcześniejszych tego typu zdarzeń” - napisali w czwartkowym komunikacie przedstawiciele spółki.
Jak podano, łącznie w akcji uczestniczyło 688 pracowników z oddziałów PSG z Opola, Wrocławia, Białegostoku, Gdańska, Gorzowa Wielkopolskiego, Jasła, Kielc, Krakowa, Krosna, Lublina, Olsztyna, Poznania, Warszawy i Zabrza.
W wielu miejscach zniszczenia spowodowane przejściem żywiołu były tak duże, że gazownicy musieli nie tyle naprawiać uszkodzone gazociągi, co odbudowywać duże fragmenty zerwanej i zalanej sieci. Tak było m.in. w Głuchołazach, gdzie brygady PSG musiały ominąć wymyty gazociąg i zrujnowaną ulicę i zbudowały zastępczą linię biegnącą przez prywatne posesje.
W Lądku-Zdroju pracownicy PSG uruchomili tymczasową stację LNG, dostarczającą gaz do jednej części miasta. W tym samym czasie inna grupa pracowała nad poprowadzeniem gazociągu przez rzekę Białą Lądecką, która przyniosła niszczycielską falę. Z uwagi na duże zniszczenia i trudne warunki geologiczne, gazownicy nie mogli przepuścić gazociągu pod rzeką. Zamiast tego postawili pylony, dzięki którym udało się odtworzyć ten fragment gazociągu i zabezpieczyć sieć przed możliwością ponownego zerwania.
„To jednak nie koniec działań gazowników na terenach dotkniętych powodzią. Pracownicy Polskiej Spółki Gazownictwa oczekują na potwierdzenie przez część mieszkańców przeprowadzenia przeglądów instalacji gazowych i urządzeń wewnątrz budynków. Jest to kluczowe, by ponownie zapewnić im bezpieczne korzystanie z gazu, bez ryzyka dla siebie i innych mieszkańców” - czytamy w komunikacie PSG.
Klienci, którzy uzyskali takie zaświadczenie, mogą skontaktować się z infolinią Polskiej Spółki Gazownictwa pod numerem 22 444 33 33, aby umówić się na wznowienie dostaw. (PAP)
ros/ pad/